Op 19 maart 2020 behandelen we twee drijfveren van werkgeluk: Leiderschap en Waardering

Bij JECKX houden we ons dagelijks bezig met de vraag: hoe kun je Werkgeluk en Medewerkersbetrokkenheid op een strategische manier verbeteren, onderbouwd met data? Als directeur, HR manager of teamleider wil je immers dat jouw medewerkers écht gelukkiger worden en als resultaat beter presteren op het werk. Voor klanten en externe professionals organiseren wij daarom een reeks inspiratiesessies die antwoord geven op deze vraag!

5 drijfveren voor werkgeluk in het Employee Happiness Model®

De twee thema’s zijn onderdeel van het gevalideerde Employee Happiness Model, dat 2DAYSMOOD in samenwerking met Universiteit Utrecht heeft ontwikkeld. In het model hebben ze 15 meetbare drijfveren geïdentificeerd, die jij kunt beïnvloeden voor meer werkgeluk in je organisatie.

Wat leer je in de inspiratiesessie?

Door middel van theorie, praktijkvoorbeelden en tips word je geïnspireerd en klaargestoomd om zélf aan de slag te gaan. Je ontmoet bovendien gelijkgestemde professionals en (andere) klanten van 2DAYSMOOD. Lees hier beneden meer over drijfveren en experts die centraal staan in deze sessie.

Waar gaan de drijfveren over?

Leiderschap

Waarom zijn sommige organisaties succesvol en anderen niet? Waarom is het voor de ene onderneming makkelijk om te groeien en voor de ander moeilijk om te overleven? Effectief leiderschap is hierin zeer bepalend. Met leiderschap kan het verschil worden gemaakt tussen het goed of slecht presteren van een organisatie. Onder leiderschap vallen alle leidinggevenden en managers die verantwoordelijk zijn voor het effectief beheren van de verschillende bouwstenen in een organisatie. Zij zijn verantwoordelijk voor het omzetten van de visie, kernwaarden, strategie en doelen in handelingen die begrijpelijk zijn voor medewerkers. Leiders dienen als een bron van inspiratie voor anderen om hard te werken en cultiveren zo een succesvolle bedrijfscultuur.

Welke factoren of leiderschapsstijlen maken jou (tot) een goede leider? Wat houdt betekenisvol en dienend leiderschap in? Wat kunnen jullie als C-level managers leren van elkaar?

Waardering

Waardeer jij je medewerkers? En misschien nog wel belangrijker, weten jouw medewerkers dit ook? Waardering op de werkvloer gaat over het respecteren van je mensen, over het expliciet erkennen van medewerkers voor hun inzet en harde werk. In principe kan iedereen op de werkvloer gewaardeerd worden of een ander waarderen: directe managers, collega’s of andere leden van de organisatie. Als leidinggevende is het alleen de kunst om je waardering ook goed over te brengen naar je medewerkers. De belangrijkste reden voor medewerkers om te vertrekken is vaak het ontvangen van onvoldoende waardering en respect voor het werk dat ze doen. Waardering is niet geldelijk en blijft gedurende de hele levenscyclus van de medewerker belangrijk. Vanaf het moment dat de medewerker wordt aangenomen, zich ontwikkelt, tot de medewerker uiteindelijk de organisatie verlaat.

Voelen jouw medewerkers zich gewaardeerd voor het werk dat zij doen? Hoe breng je als directie of manager waardering over naar je medewerkers? Wat zijn leuke, eenvoudige en effectieve voorbeelden van waardering uiten?

Samen met Robin van der Meulen (2DM), zullen vanuit JECKX, Cynthia Noordoven en Jolanda van der Steen de invulling van de middag verzorgen.

Wil je er bij zijn? Meld je aan via info@jeckx.nl